torsdag 5 januari 2012

Puh

Igår var det full fart från morgon till kväll:
1:
Det började med att jag skulle använda min nya H2O -mopp som vi fick i julklapp för att göra rent spisen. Det gick sådär, kan säga att varm ånga och elektricitet inte går hand i hand. Detta resulterade i en väldigt ren men ack så trasig spis...

2: Charlie kom och lekte med Alex hela dagen, det var längesen jag hörde Alex skratta så mycket och så hjärtligt.)Roligt men lite tröttsamt för huvudet efter några timmar)
3:Mamma kom förbi med en värmeplatta så att jag iaf kunde laga någon form av mat (man kommer inte långt med bara en micro)
4: Jag fick en akuttid till naprapat med min nacke som fortfarande inte är bra, ordet diskbråck nämndes men det tror jag inte på. Fick övningar som jag ska göra plus att jag ska ta full dos voltaren/alvedon för att försöka få ner svullnad/inflammation. återbesök om en vecka.
5: Vi hittade en ny spis på Blocket som Johan och Lennart åkte och köpte, för att sen upptäcka att våran spis inte var trasig- en säkring hade gått.
Men jag är nöjd ändå, vi fick en nyare och bättre ugn för 500 kronor och kan nu även sälja våran för ett par hundra.
6: Vi fick nattgäst..
Natta två övertrötta killar gick sen sådär. Alex somnade på mindre än 10 minuter men stackars C hade det tufft och det förstår jag. Det är inte lätt att vara liten och ifrån sin mamma. Så till sist fick han bli hämtad och åka hem till sig och sova.
Slutligen kunde inte jag heller somna men lyckades slumra in framåt 2.30 och vaknade sen när Johans larm ringde klockan 6. Ja, jag är lite seg idag.

Ikväll blir det syskonmiddag, alla syskonen Knutsson kommer hem hit (och Åsa såklart) och det ser jag verkligen fram emot.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar