onsdag 15 februari 2012

Alla hjärtans dag

Tänk vad många som nästan blir arga när någon nämner att de firar alla hjärtans dag, som att det var något skamligt? Det känns som att en del gjort det till en grej att INTE fira den dagen. Men varför? Vad är så hemskt med den dagen? Visst försöker vi också mysa till det annars också men det är inte så lätt att få till jämt, så kan vi göra lite extra den här dagen gör vi gärna det.
Igår gjorde jag det enkelt för mig -jag beställde två dagens lunch från en cateringfirma här i stan, örtpanerad kyckling, friterade potatisklyftor och fetaostcreme. Den serverade jag sen på kvällen lite fint upplagd tillsammans med lite färska grönsaker och ett glas vin.Inget avancerat men ändå lite festligt. (Två sjuka barn ger inte så mycket tid över till att stå vid spisen i flera timmar)
Sen tände vi lite ljus och åt tillsammans allihop, barnen fick korv eller blodpudding för det gillar dem.
Och som många gånger förr somnade jag när jag nattade Alex så det blev inte så mycket mer än så, alldeles lagom.
 Jo, jag fick vackra rosor. Och det får jag även vid andra tillfällen, men det gör mig inte mindre glad av att få dem på alla hjärtans dag.
Så till er som har så mycket emot alla hjärtans dag måste jag fråga- varför??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar