onsdag 1 februari 2012

Frukost

Min frukost består ofta av ägg. Ägg, ägg och åter ägg. Väldigt tråkigt men jag försöker variera dem. Ibland kokta, ibland omelett eller äggröra. Jag fick ett tips av brorsan i helgen som jag testat och det blev riktigt bra. Det låter kanske inte så gott men det var det.
Jag knäcker bara ett eller två ägg i en liten stekpanna och rör sen ihop det med keso. Keson gör att det smakar som smält ost och jag står mig jättelänge på det. Beroende på vad jag har hemma så kompletterar jag med t.ex. tomat, babyspenat eller något annat.
Idag blev det inga ägg utan en tallrik med grekisk youghurt, lite kesella (jag köper på Lidl, det blir halva priset) och så hade jag i jordgubbar, blåbär och lite valnötter. Gott, nyttigt och mättande!
Nu ska jag försöka ordna en kopp te så är den här dagen igång.
Vad äter ni till frukost?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar