onsdag 15 februari 2012

Onsdag kväll

Det blev ingen matlagning. Barnen visade sig inte från sin roligaste sida och sen fick jag sms från mamma om att mormor var sämre så de var på sjukhuset vilket gjorde mig väldigt orolig. Huvudvärken kom som ett brev på posten.
Så det blev till att be Johan hämta upp både thaimat och Filippa vid Fannakiosken vilket han mer än gärna gjorde. Sen blev det självklart lite kladdkaka till efterätt också-mumsfillibabba.
Mamma ringde efter några timmar och då var de hemma igen med mormor. Hon var medtagen och matt (svår lungiflammation bl.a.) men ändå på bättringsvägen enligt läkaren. Tack och lov, det får inte hända något med mormor!!

Pojkarna somnade som små ljus redan kl 19 och just nu skjutsar Johan hem Filippa så det är så lugnt och skönt så. Jag tror jag ska göra mig en till kopp te och slå mig ner framför Mästerkocken.
Prinsen sover

jo, jag måste ju bara ta upp en sak som irriterar mig.. Påslakan- varför har det tagit bort de två hålen högst upp på påslakanen, ni vet där ,man stoppar in händerna så man kommer åt täcket??!! Det är ju bra mycket krångligare när det bara är ett stort hål nere, det åker hit och dit och oftast är det bara en stor klump mitt i. Nej, tacka vet jag de gamla hederliga påslakanen med hål uppe också.

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar