måndag 13 februari 2012

Sköna söndag

Mia hämtade upp mig kl 10.00 igår och så satte vi fart mot Eskilstuna och en planeringslunch hos Veronica. Tina var på Teneriffa (inte ett dugg synd om henne) så vi blev "bara" fem.
Vi blev bjudna på en underbar avokadosoppa, hembakt foccacia, minisemlor, nötrutor och hallongrottor. Ja inte allt på en gång så klart.
Veronicas lägenhet var fantastisk och vilken utsikt över ån..
Planerandet gick framåt men fortfarande inget beslut, alla har fått i läxa den här veckan att ta fram ett konkret förslag med priser, tider, hotell m.m.
Vi får se var vi hamnar, just nu lutar det åt Palma de Mallorca. Men har ni andra tips tar vi gärna emot dem.
Vi vill gärna ha storstad och bad, ej Barcelona då Veronica bott där och Mia redan varit där två gånger.
Alicante hittade vi en billig och bra resa till men hur är det där? Lite pensionärsvarning kanske??

När jag kom hem slängde jag ihop lite mat och sen var det en liten sjukling som ville gå och sova, så kl 18.00 låg jag och mös med Alex i vår säng framför Tom och Jerry och det tog inte mer än 5 minuter innan han sov.
Leo somnade 19.00 så det blev en tidig kväll för herrarna. Dessvärre har de hållit oss vakna nästan hela natten i omgångar så vi är nog alla lite mosiga idag.
Alex får vara hemma från dagis då han nästan hostar lungorna ur sig. Dålig tajming bara att jag tackat ja till jobb 10-15. Får hoppas att det går fort, vill inte belasta mamma och Lennart alls just nu egentligen. Mormor är nämligen jättedålig och jag är orolig för henne. Mamma är där så mycket hon bara kan och då är det ju inte optimalt med två barnbarn hemma.
Men är det lugnt på jobbet ska jag nog försöka smita lite tidigare, det viktiga är att alla får ut sina raster.
Här skulle det varit massa fina kort men nu har dator och telefon pratat med varandra i över 30 minuter utan att komma till ett avslut så det får bli en annan gång.

Jag fick till det så här är några bilder från igår:
eskilstunaån visade upp sig från sin vackraste sida


Det fina vardagsrummet

Utsikt från 24 kvadratmeter stor altan...

Här planeras det för fullt

MUMS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar