lördag 31 mars 2012

Att chockas och att chocka

Jag börjar med det trevliga- att bli chockad. Ibland kan ju det vara negativt men den här gången är det enbart positivt..
Båda barnen sov hela natten- i sina sängar- utan uppehåll- till klockan 6!!
Thank You!
Alex gick ner direkt och kikade på Bolibompa i soffan medan Leo fick en flaska välling och låg kvar och mös med mig till 6.45. Då gick vi ner till storebror medan pappan i familjen snarkade vidare..

Sen var det det där med att chocka, det var precis vad jag gjorde med min kropp igår- jag kolhydratchockade den.
Biskvi till fm-fikat, korvstroganoff med risoni till lunch, sen slängde jag i mig en pizza till middag och toppade det med ost, kex och vin när barnen somnat..
Sen blev jag komatrött och (gasig). Ursäkta men det är sant.. Visst äter jag kolhydrater annars men aldrig i den mängden och oftast inte på samma dag.
Så ni kan ju gissa vem som somnade på soffan-igen! Ha ha ha. Men jag höll ut nästan ända till 22.

Något mer som verkar chocka många idag är vädret, det snöar. Kan inte låta bli att undra, har ingen läst tidningen, sett vädret, lyssnat på radion? Det har väl varit stora snackisen den här veckan??

2 kommentarer:

  1. Gud vad kul att killarna sov en hel natt i sina sängar!!! det kommer komma flera :-)
    och jag är chockad över snön, haha! Jag jobbar på dagarna och enda radion jag lyssnar på är till och från jobbet och på den kanalen pratar de inte så värst mycket väder. TV tittar jag sällan och tidningen hinner inte komma innan jag åker på morgonen och på kvällen kanske jag bläddrar igenom den men kollar sällan vädret. Fast mest beror det på att jag inte är intresserad för hade jag velat veta vädret inför helgen så hade jag ju kollat. Har tom en väderapp. Bra med appar ;-)
    Stora kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha Fia, du är inte den enda som blev chockad idag :-)
      Vi lär nog få fler bakslag, det är ju inte helt ovanligt med snö på valborg t.ex.
      Kram

      Radera