torsdag 1 mars 2012

När??

När ska vi hinna ta tag i åtminstone ett av våra projekt här hemma?? Ska jag nämna några för er?
Ja, det är ju min blogg så jag bestämmer:

Måla om kakel i badrum
Sätta upp duschpanel i badrum
Sätta igen en dörr i vardagsrummet
Tapetsera om i vardagsrummet'
Sätta igen hål i taket i vardagsrummet
Sätta i spottar i taket i vardagsrummet
Fixa lister i vardagsrummet
Sätta upp tv-fäste och tv på väggen i vardagsrummet
Måla väggavgränsare i allrummet
Sätta upp fönsterbrädor i tre rum uppe
Sätta ihop nya garderober i sovrummet
Ut med de gamla garderoberna i sovrummet
Sälja/slänga möbler som tar plats i garaget
Sätta ihop Alex nya skrivbord
Fixa skåp och hyllor till tvättstugan
Tapetsera vägg i hallen

Listan kan göras längre... Jag river mitt hår, jag blir gaaalen. När fan ska man hinna??
Johan jobbar heltid, våra helger består av att jag jobbar, repar, säljer biljetter, promotar show, Johan spelar, vi ska hinna ta hand om våra barn. Så när ska något bli gjort??
Ingen som anmäler sig frivilligt till något projekt? Eller vet någon som har mycket tid över??

7 kommentarer:

  1. Känner igen det där!!
    Vi har också massa projekt vi vill ta tag i...gjorde iofs mycket innan vi fick Ida, men har en jäkla massa småfix kvar som ALDRIG blir gjorda...
    Passade på att fixa ett av matkällarna i julas då mina föräldrar var hos oss.
    Nu vill jag ju fixa det andra, men då måste vi till S-vall (där närmaste Ikea ligger)och köpa grejer. Så var glad att du har allt sånt nära ;-)

    SvaraRadera
  2. Skruva skrivbord kan väl Alex hjälpa dig med! vet inte hur många bilder vi har på barnen som skruvar och hamrar med oss vuxna. Hoppas det är bra med er, och att Leo börjar bli bättre. Kram: Jennie

    SvaraRadera
  3. Et I-landsproblem.. det är du/ni som bestämmer hur viktigt det är med praktiska sker. Barn växer snabbt och den tiden kommer aldrig tillbaka men ett omålat rum finns kvar ;) Förstå mig rätt snälla :)

    SvaraRadera
  4. Ni får helt enkelt prioritera om. Spela, repa, och jobba mindre under en tid så hinner ni med några av dessa projekt.

    SvaraRadera
  5. Fast så kan man ju inte säga! Jag kan ju inte ringa jobbet och säga att jag ska vara hemma för jag måste måla vardagsrummet! tror att Terese som är föräldraledig vill ha varje krona som går att få extra! man får helt enkelt ta lite i taget och passa på när man kan få hjälp av vänner och familj. Hoppas det ordnar sig tessan! Kram / Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jennie, klart det ordnar sig. Vissa saker måste dock fixas och vi får se till att hitta tiden.
      Kram

      Radera
  6. Det kanske lugnar ner sig lite efter konserterna och då får se till att ha lite ledig tid tillsammans och fixa och trixa.

    Kram

    SvaraRadera