fredag 13 april 2012

Fredag den 13:e

Jag sitter och väntar på Herman och Lennart. Lennart ska hämta barnen som ska vara där under dagen.
Och Herman kommer för att vi ska öva inför en begravning senare idag. kl 14.00 ska vi vara i Tornvillan i Vaxholm och sjunga.
Att sjunga på en begravning är alltid jobbigt och tufft och vissa mer känslosamma än andra. Jag tror att det här är en av de tuffare. Det är en man i 40-årsäldern som omkommit i en bilolycka. Han var gift och hade två barn, föräldrarna fortfarande i livet. Så hemskt, vill inte ens tänka tanken på att det skulle kunna hända.
5 sånger ska framföras, och jag hoppas att jag klarar att hålla känslorna i styr.
Krama lite extra på era nära och kära idag

2 kommentarer:

  1. Usch vad hemskt! Hoppas det går bra för dig idag. Tänker på dig under dagen... Kram

    SvaraRadera
  2. Martina von Arronet13 april 2012 10:13

    ja du livet är orättvist ibland. en av mina systrar dog alldeles nyss av cancer endast 59 år, det är också orättvist.
    Känner viss oro idag, eftersom vi på fredag den 13:e ska flyga till Prag över helgen, barnen ska vara hos deras farmor och jag kan inte hjälpa men känslorna kommer över mig, tänk om det händer ngt? vad händer med barnen då? usch vill inte tänka så här vill bara se framemot trippen, men det går inte riktigt. Hoppas jag kan slappna av när vi landat senare idag.

    SvaraRadera