söndag 20 maj 2012

Spontant

Kände för lite middagsgäster igår och bjöd därför in mamma, Lennart, Jimmy och Åsa på grillkväll.
Lite fördrink i solen sen fläskfilé, egen klyftpotatis och mumsig sallad med bl.a. jordgubbar, melon, mozzarella, babyspenat mm.
Och så årets första rabarberpaj i portionsform. Mums.
När vi sitter och dricker avec i lugn och ro hör jag plötsligt att någon är uppe och går på övervåningen.
Vi tystnar och lyssnar, mycket riktigt så är Alex uppe.
Helt plötsligt, innan någon hinner reagera, hör vi hur det skvalar i trappan!!
Där uppe står Alex och kissar ner genom spaljén..
Och lika snabbt igen gick han och la sig och fortsatte sova.
Ja men herregud vad vi skrattade medan det sanerades :-D :-D

Just i detta nu ligger jag i solstolen och njuter av min sista föräldralediga dag!! Det är jag väl värd?!
Imorgon börjar jag officiellt på mitt nya jobb och det kommer bli så jäkla bra.
På tisdag är det inskolning av Leo men det är en annan historia.

Glöm det jag skrev förresten, nu vaknade Leo så det är slut på friden. Upp och leka. Puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar