söndag 25 november 2012

Jahapp

Idag fick vi sovmorgon till 8 och ni som känner mig vet att det aldrig händer.. Men vi var å andra sidan vakna halva natten och fick muta Leo med välling kl.5. Idag väntar firande av Jimmy, han fyller 35 i morgon! Det vankas god mat och vin. Tyvärr får familjen Taikon lov att bryta upp mitt i, i alla fall Johan och Alex.
 Alex fick nämligen en allergisk reaktion igår av sitt penicillin så vi måste till jourläkaren mwd honom. Jag får själv inte ta penicillin då jag fick en ovanligt stark reaktion som liten så jag tar det här på stort allvar.

 Sitter just nu och följer ett inlägg på facebook, det är fina Elin som haft förvärkar igår kväll och vi trackar henne nu ;) Hon är planerad att föda i början av januari men jag tror det blir tidigare..
En liten tolvpoängare. Nej men helt allvarligt så var det ju så för mig med Alex, vi repade och repade inför en jätteshow på en lokal restaurang här i stan. Det var föreställningar 1-2/12 och jag var beräknad till 3/12. Tro inte att jag tackade nej, passade på att sitta hemma med fötterna på bordet och käka praliner, tok heller. Stor som ett hus och smidig som ett kylskåp var jag med på alla nummer utom 3 har jag för mig (vissa hopp/danser gick bara inte att få till)
 Allt gick bra, hade nog bara en förvärk eller två.. Den 3:e, på måndagen var jag hemma för första gången och vilade (hade dessutom jobbat ända fram till beräknat) och den 4:e på natten var det äntligen en liten prins som såg världens ljus för första gången. Så självklart är mina tankar detsamma om Elin nu.. Julkonsert den 15:e, vila den 16:e och föda den 17:e :)
 Nu ska jag ta hand om mina sjuklingar, förbereda present och klä på oss.
Puss på er och tack Malin S för din kommentar i förra inlägget.




                                       (Bilder av Ola Berglind från senaste showen med Återsken)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar