måndag 26 november 2012

Vabbelivabb

Vi har faktiskt varit väldigt förskonade ifrån vab. Sen jag började jobba igen i maj tror jag att jag har haft en vabdag. Tills nu. Det är på riktigt synd om våra små pojkar just nu.
Alex fick som sagt diagnosen öron-och ögoninflammation i onsdags och igår när vi var till jourläkaren för att reda ut om han fått en allergisk reaktion av penicillinet testade han även positivt för halsfluss. Så vi lägger till 10 dagar till med antibiotika.
Och Leo vaknade med ögoninflammation i lördags och igår när vi var på kalas var han alldeles förstörd, han hade så ont i örat att han bara grät och grät.
Så idag är jag hemma och vabbar, igen. Fast jag var faktiskt bara hemma en dag i förra veckan, och det var på torsdagen. Onsdagar är jag normalt sett ledig så det räknas inte riktigt som vab. Sen pusslade vi med mamma, pappa (Lennart) och Johan.
Vi får se hur det blir den här veckan. Kan inte säga att jag är särskilt pigg själv. Igentäppt, hostig, kan nog ha något förhöjd temp och knappt någon röst. Men det tar vi inget extra för. En iprén så är jag på banan igen.

Jag har en hel del att stå i framöver, som att jag aldrig har det annars??!! Så jag behöver alla krafter jag kan få.
I morgon kväll är det möte inför Alex kommande skolgång, hjäääälp! Han är ju min lille bebis.
 
Som vanligt är det Återsken på torsdag, vi repar fär fullt inför kommande julkonsert den 15/12.Kom och lyssna, det finns ett fåtal biljetter kvar.
På lördag har vi 5-årskalas för Alex. 10 busiga barn kommer på disco.. Det ska handlas, bakas, dekoreras, fixas med ljud och ljus.. Ja ni vet, det är alltid mer att fixa än man tror.
På lördag kväll ska vi på julbord med jobbet till Fagerudd. det blir först spabad och bubbel innan vi sätter oss för att bli serverade en 5-rätters julmiddag med tillhörande dryckespaket. Ser verkligen fram emot det, särskilt som jag har helt fantastiska arbetskamrater. Jag kommer nog ha träningsvärk i magen dagen efter p.g.a att vi nog skrattat större delen av kvällen.

Lite korta drag om resten av december:
Begravning 30/11
Alex fyller 4/12
Begravningar  5/12 och 7/12
Inventering på jobbet 7-9/12
Glöggmys med gamla tjejgänget 9/12
Pappa Lennart fyller år 12/12
Lucia 13/12
Genrep och julkonsert 14-15/12
Svärfar fyller år 23/12
Jul 24-26/12
Mormor fyller år 27/12
I Just Love December..

Nu blir det en kopp te och Solsidan på Tv4 Play innan kaoset drar igång. Puss




2 kommentarer: