måndag 3 december 2012

Vilken dag

Nu är det tack och god natt, är så himla trött.
Vi började dagen med att njuta av det vackra vintervädret.
I helvete heller.. Jag svor både högt och lågt när jag efter 20 minuter i -17 grader inte lyckats skrapa bort all is från bilrutorna.
Körde till slut iväg ändå och höll tummarna för att vi inte skulle krocka.
Det gick bra och 8.15 var vi på plats på bvc för 5-årskontroll.
Allt gick bra, det blev dock ingen vaccination eftersom Alex fortfarande äter penicillin. Vi får ta det nästa vecka.
Men han vägdes och mättes och dra på trissor, vår lille kille är 118 cm lång!!! Vart ska det sluta?

På jobbet flyger tiden iväg, det är full fart hela tiden. Vi skulle nästan behöva jobba dygnet runt. Det blir iaf en 7-dagars vecka då det är inventering i helgen. Men det tar vi en annan gång.

Här har det efter nattningen förberetts för kalas och jag kan nu lägga mig med gott samvete efter att ha bakat, dukat, dammsugit, slagit in presenter m.m. (Johan har självklart hjälpt till) Tror Alex blir en riktigt nöjd 5-åring.

Avslutar med lite julbilder på min mistel, ett måste hemma hos mig, och en bild på vår egen lilla tomtenisse

1 kommentar:

  1. Men det var då den sötaste lilla tomtenissen <3
    Ett tips är kanske att investera i en värmande till bilen så slipper alla kalla morgnar bli lika ilskna ;) puss fru B.

    SvaraRadera